سناتور سراج الحق، رهبر حزب جماعت اسلامی پاکستان گفت: آمریکا هرگز نمی‌تواند دوست پاکستان باشد و باید از منطقه برود.

سناتور سراج الحق، رهبر حزب جماعت اسلامی پاکستان گفت: آمریکا هرگز نمی‌تواند دوست پاکستان باشد و باید از منطقه برود.

براساس این گزارش، سناتور سراج الحق، رهبر حزب جماعت اسلامی به عنوان دومین حزب مذهبی و سیاسی قدرتمند در پاکستان بر موضع ضد آمریکایی خود تاکید داشته و از حضور نظامی آمریکا در منطقه به ویژه در افغانستان و همچنین از طرح عادی سازی روابط وی با رژیم صهیونیستی مخالفت شدید خود را ابراز کرده و برای اخراج از منطقه تاکید کرد.

وی این اظهارات را طی مصاحبه مطبوعاتی در پاسخ سئوالی ابراز کرد و گفت: آمریکا هرگز نمی‌تواند دوست پاکستان باشد.

سراج الحق تصریح کرد: حزب جماعت اسلامی از زمان اشغال آمریکا در افغانستان و ائتلاف وی با پاکستان در زمان دولت ژنرال مشرف، به شدت مخالف کرد و پس از آن خواستار خروج آمریکا از منطقه شد.

وی در خصوص روابط پاکستان با آمریکا گفت: شکست ترامپ و موفقیت بایدن برای پاکستان اهمیتی ندارد، زیرا تغییری در رویکرد آن کشور ایجاد نخواهد شد.

لازم به ذکر است، به دلیل سیاست دولت ترامپ و تقاضای زیاده ‌خواهی آمریکا (Do More) در مبارزه با تروریسم میان این دو کشور بی‌اعتمادی افزایش یافت و پاکستانی ها با این خواست وی مخالف شده و آن را رد کردند، اما پس از سفر عمران خان، نخست وزیر پاکستان و دیدار وی با ترامپ این اعتماد تا حدی احیا شد و برخی از مردم منتظر تغییر دولت آن کشور بودند، ولی رهبران دینی و سیاسی از جمله رهبر حزب جماعت اسلامی این تغییر را چندان تاثیر گذار نمی دانند.

کد خبر 6482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =